Saturday, December 13, 2008

Joulupunkerous



Jouluherkut eivät yleensä laihduta. Kinkut, joulutortut, piparit vievät meitä maukkaasti turmioon. Olemme punkeroiksi tuomittuja ellemme pistä hanttiin. Hedelmäsalaatti pelastaa paljon.

Remember: Punkerous is tankerous for your health. Don't be a punkero tahallasi. Älä pyri punkeruuteen, vaan ponnistele ja pyristele siitä pois.


15 comments:

  1. Peikko voi huolia kaikki kuoret. Se päällystää niillä itsensä.

    ReplyDelete
  2. Hih. Jos siihen pistää turkin päälle onpa muhkea ilmestys :D

    ReplyDelete
  3. Katja joutuu useista eri syistä noudattamaan tiukkaa ruokavaliota, joka pitää Katjan hoikkana. Jouluna paino putoaa vielä lisää pari kiloa, jostakin kumman syystä, vaikka Katja rikkoo silloin paljon tylsiä sääntöjä.

    Hedelmäsalaatti on hyvää. Jouluna myös klementiinit ja omput maistuvat. Porkkana- ja lanttulaatikko eivät lihota, jos jättää kerman pois. Kinkkua on vähärasvaista tai sen voi korvata jollakin muulla. Olenpas tylsä terveysintoilija. Häpeä, Katja! Peikon ja Ritan kommentit ovat hauskan laihduttavia. Nauraminen laihduttaa, hih.

    ReplyDelete
  4. Katja ja Kops alkavat Isopeikon vaikutuksesta puhua kolmannessa persoonassa :)

    Hoikkuus on terveyttä ja jos järkevästi elää, ei tarvitse nälässä olla. Nauraminenkin on terveyttä kun se on kivaa aitoa hyväätekevää naurua.

    ReplyDelete
  5. Jouluherkku laihduttaa: sillit, kinkku, kalkkuna sun muuta ihan hyvää ruokaa, samoin punajuurisalaatti. Porkkana, ja lanttulaatikkokin menee, jos sisältävät eniten juureksia ja vähemmän riisia ja jauhoja.

    ReplyDelete
  6. Unohdin ne kalat, lohet sun muuta, hyvää omega 3,
    ei jouluruuassa mitään vikaa ole.

    ReplyDelete
  7. "Ei jouluruuissa mitään vikaa ole"

    Enpä uskoisi ihan niin väittäneenikään. Ja kuitenkin ihmiset lihovat joulunaikaan. Ylensyöminen sen tekee. Ruokaa on tarjolla ja herkut houkuttavat. Alkoholi on yksi syyllinen joillakin pyhien jälkeiseen pöhötykseen.

    ReplyDelete
  8. Punkerous is tankerous :D :D :D

    Tuo ajatus pitäisi laittaa jääkaapin oveen! Siitä saisi naurut eli hyvän mielen ilman lohturuokaa ja saattaisi nauru polttaa muutaman kalorinkin :)

    ReplyDelete
  9. Tuulihattu :D

    Sinähän vaikutat nimen perusteella kevyeltä.

    Mitä nauramiseen tulee, uskon vakaasti sen terveyttä edistävään vaikutukseen !

    ReplyDelete
  10. Anonymous5:50 pm

    Tässä alla on saamani vastaus kysymykseeni, että laitetaanko kinkkua vai mitä tänä jouluna?
    Terv. Pikkuliina
    -
    Sen selkäpiitä karmii, ken joulukinkkuu ahmii.
    "En joulupukkii pelkää, en joulumörköökään.":
    Huutaa vanha pappi, jolta just puhkes sappi.
    Helvettiin joutaa moiset, nuo joulumielen loiset.
    Jos sit joulumörköö mietit, nii katso: ruokavietit.
    Tääkään sua jos ei auta, nii osta vaikka nauta.
    Hyvää kalkkunaa kiitos.
    - -

    ReplyDelete
  11. PIKKULIINA: Hihii. :) Me aiomme syödä kalkkunaa.

    ReplyDelete
  12. Mainitsemastani ruuasta ei liho.

    "Ei laihduta", kirjoitit ja mainitsit kinkun, mikä ei sinänsä lihota, ei edes se rasva reunassa vaarallista :)

    ReplyDelete
  13. HANNELE: Luet minua väärin. Tiedän itse mitä tarkoitin kun kirjoitin että jouluherkut eivät yleensä laihduta. Jos joku söisi pelkästään pari viipaletta kinkkua ja laatikoita normaalin aterian verrran. hän olisi tasapainossa, mutta ihmisillä on tapana ylensyödä jouluna. Miksi et lukenut tekstistäni pipareita ja joulutorttuja? Miksi otit vain kinkun? Ja miksi oletit että "ei-laihtuminen" tarkoittaa lihomista? Sanoin että hedelmäsalaatti pelastaa paljon. Sillä tarkoitin että aterioita pitää tasapainottaa eikä syödä pelkkiä juhlaruokia. Punkerous is tankerous eli siis YLENSYÖNTI.

    Jos olet se poikkeus joka ei jouluna liho, onnittelut. Laihdutuspohjeita on lähes joka lehdessä joulun jälkeen ja ihmiset päivittelevät miten tuli jouluna syötyä epäterveellisesti. Ja joulupukki toi suklaita.

    ReplyDelete
  14. Kiitos, olen se poikkeus :)

    En kuulu myöskään niihin, jotka juhlissa narisevat, miten ei-laihduttavaa ruokaa tarjolla.

    ReplyDelete
  15. P.S.
    Tumma suklaa ja pähkinät ihan terveellistä GI-namustamista.

    ReplyDelete