Wednesday, May 14, 2008

VALITTAMISEN LAJEJA


Asialliset valitukset ja reklamaatiot. Tarkoituksena saada parannusta tai hyvitys, korjausta vääryyteen, tasapainoa. Kuluttaja yhteisymmärryksessä myyjän tai palvelun tarjoajan kanssa. Sama päämäärä; hyvä kauppa.

Asiattomat valitukset ja reklamaatiot. "Nämä kengät ovat käyttökelvottomat. Vasta viisi vuotta olen niillä patikoinut ja jo ovat hajalla. Vaadin uudet, ja toisen parin korvaukseksi vaivoistani."

Valittaminen elämäntapana. Kaikki on pielessä, kukaan ei osaa mitään, mistään ei tule mitään, blääh. Jos näita kokoontuu yhteen kaksi tai useampia se alkaa olla ympäristöhaitta. Eivät osa ratkaisua, vaan osa ongelmaa.

Valittaminen tervehdyttävänä tuulettamisena jonka seurauksena tulee hyvä olo. Syy henkiseeen huonoon oloon voi olla tämän puuttuminen. Niin sanotut "kiltteydestä kipeät", ne joiden ei lapsina sallittu ilmaista tunteita eivätkä he sitä taitoa myöhemminkään oppineet.

No comments:

Post a Comment