Tuesday, April 03, 2007

MUISTI JA MUISTOT MENIVÄT

.
Nauhoitin eli otin narulle dokumenttiohjelman miehestä joka menetti muistinsa 35-vuotiaana. Katsoin sen verran alkua että voin todeta äärettömän kiehtovaksi mysteeriksi. Jonkin verran häiritsee tieto siitä että huijauksen mahdollisuus on olemassa, mutta ei kovin paljon. Muisti ja ihmisaivot ovat ikuinen mysteeri johon en usko kyllästyväni.

Muistia on kolmea eri lajia, joten filmi ei niinsanotusti katkea jos yhtä muistia pätkäistään.

Mitä teet jos New Yorkin kadulla huomaat että et tiedä nimeäsi, mistä olet tulossa ja minne olet menossa?

Minä tiedän minne olen menossa. Katsomaan lisää tuota dokkaria...
.

5 comments:

  1. totta vai tarua? eilinen hesarissa dokkaria referoiva totesi samaa, huijaus ei ollut täysin poissuljettu, tosin näyttelijänä olisi sitten ollut ilmiömäinen.

    en katsonut, unohdin kokonaan.

    tämänilaisen dokkarin aion kauhistella- kutistuva nainen

    ReplyDelete
  2. Missä määrin minä olen minä, jos minulla ei ole muistoja?

    ReplyDelete
  3. Hei P.Akkomielle :)

    Katselin ohjelmaa lisää kahvitauollani ja olen 98 prosenttisesti sitä mieltä että kyseessä ei ollut huijaus. Muistan nähneeni Dr Philissä vastaanvanlaisen tapauksen.

    Allyalias

    Tuo on yksi monista kysymyksistä joita tapaus herättää.

    Dokkarin miehen äiti oli kuollut käsittääkseni hiljattain, mikä saattaa hyvinkin olla muistinmeneteyksen aiheuttanut trauma. Ihmismieli on paljolti kartoittamatonta maaperää.

    ReplyDelete
  4. Anonymous10:43 pm

    Moi!
    Minustakin muisti on ihmisen kiehtovin ominaisuus: eikös vähän kaikki ihmisessä olekin muistin varaan rakentuvaa: persoonallisuus, mielikuvitus, maailmankuva jne.

    Muistin juuri, että Aki Kaurismäellähän on se elokuva miehestä, joka oli menettänyt muistinsa. Muistaisi nyt vaan, että mikä se taas oli nimeltään...; Leffa oli kyllä hyvä, että myös taattua Kaurismäkeä, jos sellaisesta tykkää. Annikki Tähtikin siinä esiintyi.

    ReplyDelete
  5. Hei M

    Muisti ja aivotoiminta yleensäkin kiinnostaa ja kiehtoo minua. Katsoisin varmaan mainitsemasi Kaurismäen jos se tulisi vastaan :)

    Taidan kirjata pari sanaa lisää dokkarista kun se on vielä tuoreessa muistissa.

    ReplyDelete