Friday, November 10, 2006

RAKENTAVA OTE

.


Arkiterapeutti Kopsin oveen koputetaan.

- Päivää. Onko teillä nykyään pelkkä itsepalveluterapia? Eikös ennen ollut myös pikaterapiaa?

- No kyllä voitte tulla pikaterapiaan ellei se kestä kauan. Mik hät?

- Anteeksi kuinka?

- Siis mikä hätänä? Yritin vain jouduttaa istuntoa nopeammaksi.

- Ai jaa, ymmärrän. Niin, minulla on kovasti huonoja muistoja. Niisk. Olen rikkonaisen kodin kasvatti. Niisk.

- Itsekö kotinne rikoitte? Puhukaa suoraan.

- Niisk. Tursk. Itsehän minä. Tursk. Pyrsk.

- No sitten korjaattekin itse. Turha sitä on itkeä. Positiivista äksönia tilalle. Kirjaimellisesti rakentava ote. Kyllä se siitä. Haetaan teille vasara ja muita tarvekaluja pihavarastosta, eikä muuta kuin kassan kautta.
.

8 comments:

  1. Pikaterapia olis vastaus mun ongelmiin, ne kun ovat nykyisin kovin nopeita ja lyhykäisiä.
    "Miten mä jaksan?"
    Terppa: Hyvin.
    "Miten mä tuun rikkaaks?"
    Terppa: Ryöstä pankki.
    Jaahas ja oisin terve!

    Ja hei, mä oon käynyt terapiassa kohta puolet elämästäni! Eikä kukaan oo kertonut pikaterapiasta, hei vähänks reiluu!

    ReplyDelete
  2. Olet aina tervetullut Kopsin pikaterapiaan ja itsepalveluterapiaan. Annan vinkiksi muuttaa ajattelutapaa tähän suuntaan: "Elämää on vielä ainakin toinen puoli jäljellä. Hienoa että arkiterapeutti löytyi jo nyt."

    ReplyDelete
  3. Anonymous4:53 pm

    Miten niin toinen puoli? Missä se toinen on? Pikaterapia, rakentava terapia ja tee-se-itse -terapia näyttää olevan mallia Ikea, jos teho on sama, ei paketista löydy kaikkia tarvittavia härpäkkeitä, joutuu runnomaan osat paikalleen - ja kas, upean kirjahyllyn tilalla onkin moderni lukutuoli ;>

    ReplyDelete
  4. Polgara,

    Minun on pitänyt kysyä jo jonkin aikaa mitä Polgara merkitsee.

    Tee-se-itse terapia onkin kiinnostava ajatus, mutta menee pahasti pieleen ellei osaa kiinaa ja käyttöhjeet ovat kiinaksi.

    Tässä suomen kielellä vielä ohje: Ajattelutavan muutoksesta voi lähteä elämän muutos. Kuvakulman ja katsantokannan vaihtamisesta. Olen itse kokenut Airam-syttyi-pään-päällä elämyksen useaan otteeseen elämässä ja aina on elämä parantunut.

    Usein onpi niin että asiakas heittää ohjeet menemään. (Ryps) (Paperi ruttuun) (Tosi mies ei tarvitse ohjeita jne)

    Hehehe - Ikea :D

    ReplyDelete
  5. Anonymous4:20 pm

    Polgara on nimi, joka löytyy joko ihan enimmäisestä tai toisesta lokituksestani, tähän en viitti linkata....
    Kops kaivelee vaan sieltä, löytyy linkit ja kaikki ;D

    Tuota, minulla on taas tuo Manuaaliin tartutaan vain äärimmäisessä hädässä, kun ohjelma/kone EI enää toimi ollenkaan ,>

    ReplyDelete
  6. Niin, Polgara, itsepalveluterapia toimii teidänkin kohdallanne. Olette jo alkanut tehdä diagnoosia. Jotain tuollaista uumoilin minäkin kun kokoamastanne kirjahyllystä tulikin lukutuoli :) Siinä vaiheessa optimisti tietenkin toteaisi että "no tuolihan on vielä parempi kuin kirjahylly". Pessimisti toteaa joko "pitihän se arvata, näin minulle aina käy" tai "vatun Ikea, kaikki niiden touhut ovat petosta".

    Eipä löytynyt bloginne nimen historia ihan ekasta eikä tokasta postauksesta, mutta löytyi kuitenkin, ja mielenkiinnolla luin tekstejänne. Ensimmäinen kuva Vincentistä on yliveto! Se ilme viirusilmissä, voi sentään. Entäs pikku Uffe? Aivan ihana. Akillesjänteiden tulehdus ja peroneustendiitti löytyivät myös. Olinkin aikonut kysyä mikä lääketieteellinen vaivanne on. On se perhanaa jos mömmelöt eivät auta. Harmin paukku.

    Luin fantasia-Polgaran elämän luonnehdinnan ja totta kai mieleen putkahti pari diagnoosia ja analyysi. Kaksi ennustusta joista velhotar valitsee sen huonomman ja sitä sitten pelkää eli alkaa itse toteuttaa. Jos ottaisi paremman ja pyrkisi siihen suuntaan, elämällä olisi eri kurssi ja olo hauskempaa. Polagaran hiuksiin miellyin kovasti; musta tukka jossa valkoinen raita à la skunkki. Upeaa!

    ReplyDelete
  7. Anonymous8:16 am

    Yes, täällä se hiusasia on vain päinvastoin. Tosin Belbarionia kututtaa kesäisin, kun verhoudun siniseen. Silloin minä OLEN Polgara ,D

    Ennustuksista - toteutan sitä, minkä keho suo. En voi sille mitään, jos se hannaa vastaan, kuten nyt tekee. Sitä ei paranna mikään. Tarvitsen oikean diagnoosin, joka ei ole akilles- eikä peroneustendiniitti vaan jotain muuta, tarkistettu jo. Lääkäri 24.11.

    ReplyDelete
  8. Pidetään peukkuja!

    ReplyDelete